web analytics

Klub Jednoroga – kako postati mitsko biće u poslovnom svijetu (1)

Ovaj izvrstan pojam sam prvi put pročitala u  članku autorice Aileen Lee na Techcrunch portalu – tako ona naziva prečarobno moćne digitalne kompanije, koje su stvorile platforme koje svi mi koristimo unutar zadnjih 15tak (i manje)  godina: prepoznala je 39 njih – vjerujem da su imena svima poznata pa ih neću puno nabrajati – Facebook, LinkedIn, SnapChat, Twitter, Amazon  … to su, i sami znate. Hiper-uspješne kompanije sa bilionskom zaradom. Riječ je o kompanijama koje su mahom smještene u okrugu San Francisco-a – da, nama malo daleko, i da, nismo usporedivi s tim tržištem, i da, da nam je barem takvo tržište i naša pamet – gdje bi nam kraj bio! 🙂

Natrag u stvarnost, ono što mi je u tom članku posebno zanimljivo, i što želim ovdje prenijeti su različiti podaci i karakteristike koje su zajedničke tim svim kompanijama, njihovim osnivačima i vlasnicima:

Prvo o kompanijama:

  • u Unicor Club se može učlaniti samo 0,07% svih sličnih i software startupa – znači 1 od 1.538 kompanija
  • svake godine se rodi samo jedan novi Poslovni Jednorog
  • najveću vrijednost stvaraju kompanije okrenute širokom (consumer) tržištu – čak i ako se u toj usporedbi isključi FB
  • njihove djelatnosti se mogu suziti na samo 4 kategorije: consumer e-commerce, consumer audience, software-as-a-service, i enterprise software
  • prosječno im je trebalo 7 godina da krenu nositi dobit
  • nakon mega-hita bi rijetki uspjeli izbaciji još jedan tako dobar proizvod – i još uvijek rade na svojem najboljem proizvodu
  • zaključak: osnovati i izgraditi ovakvu kompaniju je iznimno teška i turbo-velika investicija, veća je šansa da te pogodi grom, i 100x se lakše upisati na jedan od najprestižnijih univerziteta u USA

Zato ne čudi što njihovi osnivači i vlasnici imaju dosta zajedničkog. Evo što ih povezuje:

  • svi odreda su imali prethodna poduzetnička iskustva i odličnu edukaciju
  • izuzev vlasnika FB, svi ostali su znato stariji – prosjek godina koje su osnivači imali u trenutku osnivanja kompanija u “najmlađim” počinje od 34 , pa sve do prosječne 52 godine
  • partneri koji su zajedno osnivali kompanije su većinom imali dugogodišnje iskustvo zajedničkog rada na prijašnjim projektima
  • većina kompanija ima 3 osnivača
  • 76% osnivača su svoje kompaije doveli do likvidnosti, a 69% su još uvijek njihovi CEO-i
  • gotovo 80% osnivača je imalo prethodna različita manje i više uspješna poduzetnička iskustva
  • a samo 2 prethodno iskustvo rada u digitalnim kompanijama
  • no 80% njih ima sveučilišnu diplomu tehničkih znanosti! (uskličnik je za moju radost 🙂 )
  • naravno, sa prestižnih sveučilišta
  • 2 kompanije su osnovale žene – ali niti jedan član Unicorn Cluba nema ženu za CEO-a

Zaključak je da je sve moguće – čak i u ovim našim scale-down uvjetima. Najzanimljiviji mi je podatak o zrelim godinama i prethodnom iskustvu ljudi koji su izgradili ovakve kompanije – izgleda da su životno iskustvo i dobro i kontinuirano obrazovanje glavni preduvjet za uspjeh.

Na ovo mi se lijepo slaže jedna rečenica iz potpuno drugog izvora, i koju je izgovorila žena koja je u Evropi  izgradila 1M eura vrijedno digitalno carstvo – ona kaže da se, nažalost, više nauči kada u nečemu ne uspiješ, naravno pod uvjetom da nastaviš raditi dalje, i da ne dozvoliš neuspjehu zaustavi. Ključ uspjeha je – tada naučiti zašto nisi uspio, što trebaš promijeniti i kako drugačije krenuti dalje, dok ne dođeš do rezultata koji želiš.

Kada poznaješ i očekuješ samo uspjeh, prvi neuspjeh te može lako pokopati, dok će onaj koji ih je savladao nekoliko otresti prašinu s odjeće, malo u bradu promrmljati %&()=#”ZFRFU%&(/ i krenuti dalje. Meni poznato – a kakvo je tvoje iskustvo?

PS. Ovo sa ženama – vrijeme je da to popravimo, zar ne?

Ovdje je nastavak ovog posta – analizirala sam što je zajedničko poslovnim Jednorozima, kako bi pronašla zajedničke sastojke u njihovom receptu uspjeha >>>>

One thought on “Klub Jednoroga – kako postati mitsko biće u poslovnom svijetu (1)

Comments are closed.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top