web analytics

Modeli rada online

Ok, odlučio si svoj posao proširiti online – super!

Imaš dobru ideju, znanje, ekspertizu i/ili vještinu. Razradio si je, proučio tržište, propustio si je kroz metode i filtere dizajniranog promišljanja prilagodio je i sada si posve siguran da je to baš to što ti najbolje znaš, i što tvoji klijenti trebaju i žele kupiti – bravo!

Pogledao si što drugi rade i otkrio da rade svašta nešto: od snimljenih videa, do zakazanih webinara i interaktivnih programa. Da se lakše odlučiš što je najbolje za tebe, ovdje je popis nekih modela rada online:

Webinar

Webinar je virtualno predavanje ili radionica koju možeš održati u živo – npr putem platforme WebinarJam ili Zoom (preferiram ovu drugu). Pri tome ga možeš snimiti, i spremiti na svoje računalo, nakon toga podići na YouTube i omogućiti ljudima pregled snimke. Za održavanje webinara uživo putem ovih aplikacija je potrebno platiti mjesečnu pretplatu.

Virtualni sastanak ili savjetovanje

Sastanak s klijentom 1:1 ili sastanak grupe. Kratki sastanci malog broja uzvanika su preko aplikacije Zoom besplatni – ali za korištenje svih svojstava koja ti trebaju potrebno je ipak imati mjesečnu pretplatu. Btw prvi puta je Ti možda može biti malo čudno – meni je bilo jer smo sastanak vezan za art terapiju – ali se vrlo brzo navikneš. Kvaliteta komunikacije se ne razlikuje od one u živo, a za neke stvari je i bolja, npr ako želiš pokazati nešto sa svog kompjutera ili pustiti video – samo podijeliš svoj screen i ostali sve vide kao da je na njihovom kompu.

Posebno je dobro ako očekuješ da osoba s kojom razgovaraš počne primjenjivati neku novu naviku ili vještinu – zato jer može s time krenuti odmah, u svom vlastitom okruženju – dobro je zato što je puno puta dogodi da nam je na radionici ili savjetovanju sve super i sve jasno, ali dok dođemo doma, sve ispari – i stvar nikada ne saživi u okruženju gdje je želimo imati. U slučaju virtualnog savjetovanja, stvar je odmah u okruženju gdje treba saživjeti. Da ne govorim o uštedi putnih troškova, vremena i nepotrebnim kupovinama na putu do doma.

Online Tečaj

Njega možeš održati na nekoliko načina – napraviti ga, podići na neku platformu gdje stanuju tečajevi i zaboraviti na njega – i ako je dobar i zanimljiv, samo će ti slati nopvčiće. To je takozvani “pasive income” ili spavaš-radiš tehnika. Mana ovog načina je što navedene platforme koštaju, i što uzimaju postotak kolača – a dobra strana ovog načina je što je lagan za izvesti, naročito ako već imaš svoju publiku koja jedva čeka tvoj tečaj.

Kako napraviti dobar i zanimljiv tečaj – to nije onaj lakši dio, ali je posve druga i opširna tema, koju ostavljamo za neki drugi puta. Hint – Kreativnost pomaže 🙂

Možeš isto tako napraviti svoj tečaj, ali ga sam lansirati na tržište. Lansiranje tečaja je proces koji se sastoji od cijelog niza različitih aktivnosti kojima se približavaš tržištu, postaješ prepoznatljiv, stječeš povjerenje ljudi – brendiraš se kao ekspert na svom području. Većina ljudi u početku misli da je dovoljno napraviti tečaj, poslati email ili napisati post i ljudi će sami doći. Nažalost, to ne ide tako – čak niti kada si iskustan online poduzetnik. O lansiranju – također kasnije.

Online tečaj se najčešće sastoji od niza videa podijeljenih u module, uz koje ide potrebna popratna dokumentacija. Ako ga ponudiš preko neke platforme, onda ga ljudi gledaju i po njemu rade posve samostalno, i ti u principu nemaš kontakt s njima.

Ako ga odlučiš lansirati sam, onda možeš ponuditi ili samo videe, ili uz njih ponuditi kvalitetniju inačicu tečaja, koja uključuje i osobni kontakt i grupne sastanke, koju ja zovem

Interaktivni Online Program

Ovo je hibrid između online tečaja i virtualnog individualnog i grupnog savjetovanja, koji vrlo često uključuje i grupnu zajednicu ljudi koji su na tečaju (zatvorena FB grupa). Ovo je moj način rada, tako da o njemu mogu pričati satima – i ovako se radi i u mastermind grupi u koju sam osobno uključena.

Interaktivni Online program znači da si napravio dobar i zanimljiv video materijal, koji je podijeljen u tjedne module. Uz to, svi polaznici su u uključeni u zajednicu ljudi, zatvorenu FB grupu u kojoj su svi koji zajedno pohađaju tečaj – i kasnije se mogu uključiti i u posebnu zatvorenu grupu za ljude koji su prošli tečaj, i tako ostati i u međusobnom kontaktu, ali i u kontaktu s tobom.

Osim samih videa, u program su uključeni i zajednički sastanci i grupni rad. Polaznici imaju u svakom trenutku mogućnost postaviti pitanja (npr u grupi, ili mailom) na koja im redovito odgovaraš, i možeš pratiti njihov razvoj i paziti da su svi u toku.

Pošto zadatke rade u vrijeme kada njima paše, nema straha od gubitka zbog izostanaka. Ritam je najčešće takav da se sve može stići uz “normalni” život. Pošto postoji osobni kontakt, veliki broj osoba redovito završava program, a zadatke implementira i radi u okruženju gdje ih želi i u budućnosti raditi.

Interaktivni Kombinirani Program

Vrlo efikasna kombinacija online zadataka i redovitih sastanaka i radionica u živo. Idealan za rad s malim poduzećima ili timovima ljudi.

Po meni najučinkovitiji način rada ikad, zato je klijenti na vrijeme i unaprijed dobiju zadatke i sve potrebne materijale, imaju ih priliku nasamo proučiti i krenuti s praksom. Sastanak ili radionica  u živo slijedi nekoliko dana nakon toga, i ima priliku biti znatno plodonosnija zato što se klijent imao vremena za nju pripremiti, isprobati, vidjeti što mu ide,a gdje točno treba pomoć, pripremiti pitanja i iz cijelog programa dobiti puno više nego da je sav održan uživo.

Online Aukcija

Odličan način online početka ako si umjetnik, ili imaš svoje vlastite proizvode. Prije početka je potrebno malo “podići prašinu” kako bi te zainteresirani lakše pronašli. Najlakše se radi na FB, idealno bi bilo da već imaš FB stranicu ili grupu ljudi koji prate tvoj rad. Dobre fotke, zanimljiv tekst, pristupačne cijene i kratak rok pomažu uspjehu, a ako svaki puta pronađeš neki novu priču ili temu, možeš ovaj model vrtiti godinama.

Webshop

Želiš li proširiti tržište svojim proizvoda, webshop je rješenje za tebe. Možeš ga naptaviti na svojoj vlastitoj web stranici ili na nekoj od tome namjenjenih platformi – ovisi o tome što prodaješ, kako prodaješ, o tvom osobnom stavi i strategiji koju imaš.

i na kraju …

Naravno, ovo nisu svi modeli online poslovanja – postoji puno različitih kombinacija, načina i strategija komuniciranja s tržištem preko različitih online platformi. Svima im je zajedničko da moraš pronaći svoju publiku i redovito s njima komunicirati, neovisno o tome da li taj tren imaš nešto u najavi ili ne. Imaj na umu dvije stvari – prva je da je to tvoj posao tako da ga mora nositi tvoja autentična priča – i druga je da tvog posla nema bez tvog klijenta.

Uz Tvoj proizvod / uslugu, daleko najvažnija stvar kod online poslovanja je promišljeno lansiranje tvoje online usluge.

Komunikacija s tržištem.

Tvoja digitalna vidljivost i dostupnost.

Gradnja kredibiliteta i prepoznatljivosti tvoje usluge i brenda.

Kvalitetni sadržaj namjenjen zainteresiranim osobama i tvojim pratiteljima.

Da sve navedeno harminično uglazbiš potrebna ti je strategija kojom ćeš isplanirati kako da se autentično predstaviš tržištu, kako da prezentiraš vrijednosti koje zastupaš i donosiš svojim budućim klijentima, isplanirani način koji će te vrlo dobro povezati s tvojim klijentima, kanali kojima ćeš s njima komunicirati koje će ti biti lagano održavati – i to sve na način da te ne zbuni, ne iscrpi i da ti ostavi dovoljno premena i prostora za kvalitetnu pripremu tvoje online usluge, praćenje klijenata i sve ostale poslove koje želiš obaviti.

Da, ovo sve zvuči kao puno posla. I jest – i zato ga treba pažljivo isplanirati.

Naime, vrlo se često događa da netko napravi zaista dobar tečaj, webinar ili bilo kakvu drugu oneline ponudu svojih znanja i vještina.

No ne napravi ovaj drugi dio – strategiju kako će i on i njegov digitalni proizvod pronaći mjesto u oku i glavi njegovog idealnog klijenta.

Kako krenuti?

Tvoja #odličnaideja je početak priče – i čim je razradiš trebaš s njom krenuti prema svojim budućim klijentima, kako bi se predstavio na način i u obliku koji tvojem budućem klijentu najviše odgovara.

Shvatiti tko su točno tvoji budući klijenti, kako im pristupiti, kako im se predstaviti kao stručnjak i dobiti njihovo povjerenje – različito je za svakoga od nas, i veliki dio ovog procesa razvoja poslovne strategije trebaš odraditi sam – jer si Ti taj koji najbolje poznanje i svoju ekspertizu, svoju uslugu, svoju osobnu priču i znaš kakve osobe su tvoji najdraži klijenti.

Ako je ovakva strategija nešto što do sada nisi na ovaj način radio, a želio bi svoj posao proširiti na online platforme, preporučam ti da me kontaktiraš porukom ili mailom na dnk@dnk.com.hr kako bismo zajedno pronašli najbolji i najpovoljniji način za Tebe.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top