Klub Jednoroga – kako postati mitsko biće u poslovnom svijetu (2 – moj kreativni dodatak analizi)

Klub Jednoroga – kako postati mitsko biće u poslovnom svijetu (1)

U prvom dijelu sam prenijela sukus zanimljivog mi članka koji govori o zajedničkim karakteristikama uspješnih mega-kompanija koje su niknule iz start-up-ova unazad desetak godina.

Btw kompanije o kojima je riječ su: Google, Amazon, Zynga, Instagram, Twitter, Facebook, Airbnb, Booking, HomeAway, Pinterest, Canva, Evernote, Groupon, Alibaba …. i njima slične.

Ako ga pročitaš, otkriti ćeš da, osim milijunske zarade, ove kompanije i njihovi osnivači imaju puno zajedničkoga. Meni je osobno vrlo zanimljiv dio koji se odnosi na osnivače, pošto se mogu pronaći u dobrom dijelu njihovog profila:

  • osnovali su kompaniju kada su imali između 35 i 52 godine – ok, ja sam na gornjoj granici, ali sam tu
  • Imali su poduzetničko iskustvo – ja brojim 9-tu godinu
  • udružili su se partnerima – ok, to sam probala jednom i nije najbolje završilo, pa ću ovaj put preskočiti
  • u veliko većini nisu imali iskustvo rada u digitalnim kompanijama – bila sam blizu, recimo ured pored značajne digitalne kompanije – ali kao da nisam
  • 80% ih ima diplomu prestižnog tehničkog sveučilišta – ostat ćemo u našim lokalnim razmjerima gdje je, nadam se, diploma Arhitektonskog fakulteta dovoljno prestižna
  • samo dvoje od 39 pobrojanih kompanija su osnovale žene – ok, predajem se 🙂

Nadam se da mi ne zamjeraš što sam se ubacila u ovu ne/ozbiljnu komparaciju, cilj mi je bio naglasiti da onaj tko je u stanju izmisliti i voditi tako uspješnu kompaniju kao što su navedene, nije, kako si obično zamišljamo, digitalno genijalni dečko (a ni djevojka) u dvadesetim godinama, nego prilično zrela osoba, s prethodnim poduzetničkim iskustvom iza sebe i inženjerskim umom, i razvijenim načinom primjećivanja onoga što je običnom oku nevidljivo.

Ok, osim Zuckerberga, ali on je samo jedan takav.

U prethodnom članku, i posebno u izvornom, link na koji ćeš naći u prvom dijelu, podrobno su opisane zajedničke crte i Jednorožnih kompanija i njihovih osnivača.

Usporedba po kreativnosti

S obzirom na to da su jednorozi čarobna bića, htjela bih dodati još jednu, svoju dimenziju ovoj analizi, i usporediti nivo čarolije, ili jednostavnije rečeno kreativnosti koje su navedene kompanije unijele u naše živote i svijet svojim postojanjem. Gledano kroz leću kreativnosti, lako sam im pronašla još zajedničkih karakteristika:

  • neke od njih su unijele čaroliju u naš način kupovanja – kao Amazon, Alibaba, Fab …
  • neke su stubokom začarobnile način kako dolazimo do SVIH informacija – Google
  • neke od njih su unijele čaroliju u naš način odlaska na odmor / i omogućile nam zaradu od toga što drugi ljudi idu na odmor – Booking, Airbnb, HomeAway
  • – neke su unijele čaroliju od toga kako se vozimo po gradu / i kako zarađujemo u slobodno vrijeme – Uber
  • neke su unijele čaroliju u to kako komuniciramo i timski radimo – Asana, Trello, Jira …
  • neke su nas sve čarolijom učinile uspješnim fotografima – Instagram
  • a neke grafičkim dizajnerima – Canva

Da, čarolija se može zamijeniti pojmom Kreativnost – i Da, sve ove kompanije su iznimno kreativne u smislu uočavanja prostora za novi poslovni model koji su ponudili, i još kreativnije u tome kako su ga provele u život, i svima nama omogućile da bez puno muka, truda i napora postanemo umreženi, informirani i daleko kreativniji nego što smo ikada mislili da ćemo biti.

Kada bih htjela pojednostavniti sve njihove zajedničke kreativne karakteristike, lista bi bila ova:

*sve navedene kompanije su digitalne – to im je omogućilo cijeli svijet pretvoriti u njihovo tržište

*sve imaju inovativnu ideju i poslovni model koji nije postojao prije njih

*sve imaju odlične Kreativne Hot Spot-ove – mjesta gdje se autentičnost kompanije susreće s korisničkim iskustvom na kreativan način – dapače, svaka od ovih kompanija je jedan veliki Kreativni Hot Spot

*sve imaju izrazito kreativni potencijal, počevši od vizualnog identiteta, do toga da svojim korisnicima omogućuju da na kreativan način ispune svoje potrebe, ili da se na kreativan način zabave

i sve su se dogodile u pravo vrijeme, paralelno s potrebama koje su na savršen način zadovoljile

Pripremajući ovaj članak, nabasala sam na odličan TEDx govor : The single biggest reason why startups succeed | Bill Gross .

Znam da nije fora ispričati kraj i zaključak videa, ali moram jer je vrlo neočekivan: naime, Bill je proučavao Start-Up-e da bi vidio koje zajedničke karakteristike imaju oni koji su uspjeli u usporedbi s onima koji nisu – i zaključaj je da su originlna ideja, super team, poslovni model i financije važne – ali da je najvažniji sastojak uspjeha dobar tajming!

Jednorog kompanije su napravile svoju čaroliju i od nemogućeg napravile moguće, i za sebe i za nas kao korisnike njihovih usluga – tako da su pažljivo osluškivale potrebe tržišta i dopustile da na ono što su “čule” odgovore najkreativnijim mogućim rješenjem – koje je, plasirano u pravom trenutku i na pravi način, bilo objeručke prihvaćeno.

Baš ono što smo oduvijek trebali, kao da su nam pročitali misli – #odličnaideja !

Proces rada, metodologija kojom se na kreativan način osluškuje tržište, i na njega odgovara kreativnim rješenjima zove se Design Thinking. Prakticirajući ga, možemo uočiti potrebu koja je tek u nastajanju, i odgovoriti na nju modifikacijom svojeg proizvoda i usluge koja savršeno odgovara budućnosti koje klijent još nije svjestan.

Znam, zvuči kao čarolija – no pravo ime joj je kreativnost 🙂

Design Thinking?

Za početak, ovdje možeš skinuti besplatnu knjižicu koja će te uputiti kako DT metodologiju  na jednostavan način implementirati u svoje poslovanje – 10 BOLJIH NAČINA RADA NA INOVATIVNOJ POSLOVNOJ IDEJI>>>>>