FB like, INSTA like vs. Mailing lista – što ti je vrijednije?

Svi volimo lajkove, zar ne?

Želimo da se naše stranice, profili, fotki i oglasi svidjaju drugima. Lajk je važan “social proof” koji drugim ljudima govori o tome da smo dopadljivi i provjereno dobri – lajk kao magnet privlači nove i nove lajkove. Kada Anica vidi da je njena draga Maja nešto lajkala, lajka i ona – jer ako je dobro Maji, znači da je dobro i Anici.

Broj lajkova je bitan podatak o tome koliko smo vremena, truda i u konačnici novaca uložili u svoju poslovnu stranicu. Da, famozni organski doseg je sve manji i manji, i ako želimo lajkove moramo oglašavati.

Osim toga, važno je da je su naši postovi lajkabilni, i da nam FB stranica i INSTA profil imaju što više pratilaca. To znači da se ono što radimo sviđa ljudima – a to je važno. Jedini je problem što nas, nakon što smo napokon tisuće puta polajkani, navedene platforme mogu gađati algoritmima i po svom nahođenju smanjivati doseg naših objava – i svim tim divnim ljudima, koji su se lajkom deklarirali kao zainteresirani vidjeti naše postove, objave i pratiti naše događaje – iste jedostavno ne prikazati.

No hard feelings – naime, platforma na kojoj se naši lajkovi nalaza nije naša, nego njihova – a kontakti naših simpatizera se nalaze na njihovim serverima, a ne na našim mailing listama.

Onaj koji drži informacije određuje pravila, i zato je važno da, uz pratitelje i lajkove, gradiš i svoju mailing listu, da pronađeš svoj način da ti ljudi, kojima se sviđa što pišeš, fotkaš i što nudiš, iskažu svoj interes na način da ti daju svoj kontakt – svoju mail adresu.

Koliko god lajkovi dobro izgledali, mailing lista je ono što će daleko više pomoći tvom poslu. Jer nažalost, hrpa lajkova, osim što dobro izgleda, ne znači baš ništa više od toga.

Sjećam se svog prvog razočaranja tom činjenicom. Bolno, ali edukativno iskustvo. Da, naravno da još uvijek skupljam lajkove, i veselim se i zahvalna sam na svakom novom. Ali se više ne opterećujem s tim, nego sve više truda ulažem da se ljudi, kojma se sviđa što radim, upišu na moju mailing listu – kako bi ih, mimo svih socijalnih mreža, algoritama i organičenja, sama obavještavala o onome što su mi rekli da ih zanima. U ovom trenutku moja mailing lista ima više adresa nego moja FB stranica i INSTAGRAM zajedno – i na to sam vrlo ponosna.

Kad se uspoređuju FB i INSTA lajkovi i mailing lista rezultat može biti sličan poslovici – bolje vrabac (lista) u ruci, nego golub (lajk) na grani – nije tu problem što je golub na grani, nego što nam je kontakt s njim moguć samo kroz nečiji tuđi filter, koji nas svaki put ispočetka košta.

Zaključak je – uzgajaj svoju mailing listu, uloži truda u nju i njeguj je.

Mailing lista sa 500 adresa koje su ljudi dobrovoljno upisali na tvojoj stranici daleko je važnija i vrijednija nego 5000 lajkova koje kontrolira netko drugi. Lajkati je lijepo, ali lako.

Upisati se nekome na mailing listu čin je vrijedan velikog poštovanja, i daleko veći iskaz inetersa za ono što radiš nego lajk.A to je to čemu težimo, zar ne?

PS. ne spomenuh GDPR – jer vjerujem da već znaš kako treba postupati s tuđim osobnim podacima, zar ne?