web analytics

Empatija kao sastojak uspjeha

Empatija je sposobnost uživljavanja u tuđu sliku svijeta i slična je hodanju u tuđim cipelama. Razumijevanje i osjećanje emocija drugih osoba, sposobnost je potrebna mnogim zanimanjima – jer svrha svih poslova koji na svijetu postoje je da zadovolje nečije potrebe.

Nekako se uvijek smatralo da ima zanimanja u kojima je sposobnost empatije potrebnija nego u nekim drugima – npr u zanimanjima koja podrazumijevaju neku vrst brige za druge osobe – te da ima zanimanja u kojima je empatija suvišna i čak neproduktivna – sami razmislite koja bi to zanimanja bila.

Trendovi se mijenjaju, tako da se i važnost sa same transakcije se proširila na način i kontekst, emocionalno okruženje u kojem se ista događa – jer zapravo posve jasno da je većina transakcija inicirana emocionalnim impulsom, iskrom koja se događa između ljudi, proizvoda ili usluge, ali i načina na koji je cijela priča prezentirana.

Svatko od sudionika u tu priču unosi svoje specifičnosti, boje, doživljaje i emocije – i nerazumijevanje tuđih emocija lako može uroditi nerazumijevanjem stvarnog problema koji našem klijentu želimo riješiti, i unatoč našoj stručnosti, vještini i mogućnostima – neka najbolja varijanta i nas i susreta s našim klijentom se neće dogoditi.

Kako saznati što naš klijent proživljava – istraživanjem, promatranjem, intervjuima, pitanjima koja ne podrazumijevaju odgovore. Rekonstrukcijama situacija i uživljavanjem u svaku od uloga sudionika u procesu kojim se bavimo. Slušanjem zatvorenih očiju i gledanjem bez tona. Osobnim iskustvom s druge strane, sa svih strana. Promatranjem iz pozicije treće ili četvrte osobe. I nakon toga, slaganjem svih dojmova, uvida i slika u jednu, najbolju varijantu koja je po mjeri i našem klijentu i u kojoj i naše umijeće i vještina može doći do potpunog i autentičnog izraza.

Ukratko, empatija koju osjećate za drugu osobu tebi pomaže da mu/joj pružiš najbolju moguću uslugu, ali i da izgradiš svoju autentičnost i jedinstvenu poziciju na tržištu. 

Rekla bih – veliki Win-Win rezultat.

PS. fotka je dokumentacija eksperimenta osobnog iskustva i prakse empatije, zadatka s jedne od mojih edukacija design thinking metodologije. Pokušaj hodanja u tuđim cipelama 🙂

One thought on “Empatija kao sastojak uspjeha

Comments are closed.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top